Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czosnowie realizuje zadania z zakresu:
- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
- Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych
- Ustawa z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych
- Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci
- Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o dzielności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Uchwała Nr 140 Rady Ministrów z dnia 15 października 2018 r. w sprawie ustanowienia wieloletniego rządowego programu "Posiłek w szkole i w domu" na lata 2019-2023
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych
- Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty
- Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- Ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r.o dodatku osłonowym
- Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa
Misją Ośrodka Pomocy Społecznej w Czosnowie jest rola organizatora i koordynatora systemu wsparcia społecznego dla osób i rodzin wymagających pomocy w rozwiązywaniu problemów, których nie mogą pokonać sami, korzystając z własnych uprawnień i możliwości.
Wspieranie to jest realizowane z poszanowaniem godności i podmiotowości osób potrzebujących pomocy, przy wykorzystaniu ich zasobów własnych oraz środowiska lokalnego.
Dyrektor GOPS: mgr Maria Bielecka
Zastępca Dyrektora: mgr Mirosława Markiewicz
tel. 22 785-05-58, e-mail: gops@czosnow.pl